السبت - 20 أبريل 2024
السبت - 20 أبريل 2024

ماجدة خيرالله تفتح النار على غادة عبدالرازق لهذا السبب

هاجمت الناقدة ماجدة خيرالله الفنانة غادة عبدالرازق بسبب مسلسلها الجديد «لحم غزال» الذى تخوض به السباق الرمضاني 2021.

كتبت «خيرالله» عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: «لما تكون بتحمر سمك أو لحمة والطاسه تتحرق، الريحة والدخان بيملى المكان عدة ساعات، ولازم الشفاطات تشتغل وتفتح كل شبابيك البيت لتتخلص من الريحة، مش كده برضه؟ طيب لو بتحرق بني آدم بحاله في شقه ضيقه في حاره بيوتها مزنقة في بعض!! ممكن تختفي الريحة- آثار الجريمة بعد قد إيه؟».

وأضافت: «المشهد كالتالي في مسلسل لحم غزال، غادة عبدالرازق تستدرج الديلر حمدي الميرغني، حيث تعتقد أن له يداً في اختفاء ابنها، ثم تدلق عليه بنزين وتولع فيه!! وطبعاً يقعد يتحرق عدة ساعات، بدون أن يصرخ أو يصدر عنه أي صوت، وعندما يتجمع الجيران، على أثر تصاعد رائحة الأدخنة، تفتح غادة عبدالرازق (غزال) الباب بمنتهى الثبات الانفعالي وتقولهم إن حلة اتحرقت منها وتقفل الباب وخلاص كده! وتفضل الشبابيك مقفوله».

وتابعت: «ومفيش أي آثار حريق في الشقة! حتى مساء نفس اليوم عندما تتعاون غادة ومي سليم على نقل بقايا الجثة في سيارة!! عادي جداً السيارة تدخل الحارة وغادة ومي في ملابس مختلفة ونظارات وقال كده محدش حاياخد باله!! طبعاً تفصيلة زي دي ممكن تقفل المتفرج من المسلسل تماماً!».

واختتمت: «في الحلقات الأولى من أي مسلسل رمضاني مفروض إنه بينافس عدد ضخم من الأعمال الكبيرة لازم يلتزم كل صناع المسلسلات بما نطلق عليه براعة الاستهلال، عشان تسحب اهتمام وفضول المشاهد وتدفعه لمتابعتك! ولكن حاتستهبل فيها من الأول يبقي يفتح الله فيه مسلسلات كتير غيرك تستحق الاهتمام!».

يشارك غادة عبدالرازق في مسلسل «لحم غزال» وفاء عامر ومي سليم وشريف سلامة وأشرف عبدالغفور وخالد محمود ومحمد شاهين وعمرو عبدالجليل، والعمل من تأليف إياد إبراهيم، وإخراج محمد أسامة.