الجمعة - 05 مارس 2021
Header Logo
الجمعة - 05 مارس 2021
No Image Info

سميرة سعيد: «بحب معاك» عودة للرومانسية بعيداً عن الصخب

أكدت المطربة سميرة سعيد أغنية «بحب معاك» بمثابة عودة للرومانسية بعيداً عن حالة الصخب التي نعيش فيها، سواء على مستوى الموسيقى أو على مستوى الأحداث التي نعيشها بشكل يومي.

وقالت سعيد في بيان إن الأغنية تعتبر رداً على كل من يعتبر دعمها للمرأة في الأغاني اضطهاد ضد الرجل، مؤكده أنها قدمت العديد من الألوان الغنائية والأفكار في قصص الأغنيات على مدار عمرها الفني، وأنها دائماً ما تكون حريصة على تقديم أشكال مختلفة والخروج عن المألوف معتبرة أن الأغنية أغنية رايقة وهادية تفصل المستمع عن مشاكل الواقع التي نعيش فيه فهي أغنية مختلفة وبسيطة.

وكانت سميرة سعيد قد قررت مع بداية عام 2021 أن تعتمد على طريقة جديدة لطرح ألبومها الجديد، حيث تقدم خلالها أغنيات الألبوم على مدار العام بالكامل عبر طرح أغنية أو أكثر خلال كل شهر، ومفاجأة شهر يناير جاءت اليوم الأربعاء وهي طرح أغنية «بحب معاك» على اليوتيوب وجميع المتاجر الإلكترونية، ومحطات الراديو.





«بحب معاك» من كلمات محمود طلعت، وألحان أحمد العدل، وتوزيع موسيقى أحمد حسام، ومن إخراج نضال هاني.. تقول كلمات «بحب معاك، وتقول كلمات الأغنية: بحب معاك أحس الوقت بيعدي وآخر الليل يبان بدري وبعدين يبقى دلوقتي وتنطق إسمي يبقى جميل بحب معاك ألاقي إن الوجع راحة وأحكي كلامي بصراحة وتسمع ليا بالراحة وما تملش من التفاصيل بحب تشوفني من جوه وتقلب ضعفي ده قوة وتبعد عني وانت قريب وانت بعيد.. تقرب لي وتفهم حزني من صوتي وتقرا عينيا وسكوتي وزي ما قلبي محتاجلك يحس إنك بتحتاج ليه بحب معاك أكون حرة ومسؤولة وليا وجودي مش صورة وأحس بإن أنا الأولى وآخر وحدة تعرفها بحب معاك تحسسني بقيمتي كتير وإن ما بيننا حب كبير وإني بجد وش الخير وأجمل واحدة بتشوفها بحب تشوفني من جوه وتقلب ضعفي ده قوة وتبعد عني وإنت قريب وإنت بعيد.. تقرب لي وتفهم حزني من صوتي وتقرا عينيا وسكوتي وزي ما قلبي محتاجلك يحس إنك بتحتاج ليه».

#بلا_حدود