الأربعاء - 22 سبتمبر 2021
الأربعاء - 22 سبتمبر 2021

بالفيديو.. تامر حسني ينهي خلاف دياب ونصر محروس

نجح الفنان تامر حسني في الصلح بين الفنان دياب والمنتج المصري نصر محروس، بعد خلاف بينهما حول عقد دياب الذي ينص على طرح 8 ألبومات خلال 8 سنوات.

وأكد تامر حسني في فيديو مع دياب ونصر محروس بثه عبر حسابه الرسمي على «فيسبوك»، تنازل نصر محروس عن الشرط الجزائي لعقد المطرب دياب.

وقال تامر حسني في الفيديو: «الحمد لله ربنا قدرني أكون سبب في صلح أخويا وحبيبي دياب على أخويا الكبير المنتج اللي قدمني وقدم أجيال كتير لمصر الأستاذ نصر محروس».

أضاف: «تم الصلح في منزله وتغاضى عن كامل الشرط الجزائي الواقع على الفنان دياب، ودي لفتة حقيقي مفيش منتج ممكن يعملها في الزمن ده، شكراً أستاذ نصر شكراً إنك كبرتني ولم ترد طلبي ووقفت جنب دياب لأنه شاب ولسه في أول حياته، كل الشكر أستاذ نصر محروس».

الحمد لله ربنا قدرني اكون سبب في صلح اخويا و حبيبي دياب على اخويا الكبير المنتج اللي قدمني و قدم اجيال كتير لمصر الأستاذ نصر محروس و تم الصلح في منزله و تغاضى عن كامل الشرط الجزائي الواقع على الفنان دياب و دي لفته حقيقي مفيش منتج ممكن يعملها في الزمن ده شكراً استاذ نصر شكراً انك كبرتلي و مردتليش طلبي و وقفت جانب دياب لإنه شاب و لسه في اول حياته كل الشكر استاذ نصر محروس

Posted by Tamer Hosny on Monday, August 2, 2021



من جهته، قال المنتج نصر محروس: «أنا اللي بشكرك يا تامر وبشكر ربنا عليك وأنا فخور بيك كأخ ليا، وبأفتخر بيك كأكبر فنان في جيلك. أنا ما أقدرش يا تامر أرفضلك طلب وطبعاً دياب أخويا الصغير اللي بأتمناله كل خير ونجاح».

وكان الفنان دياب كشف في وقت سابق، سبب الخلاف بينه وبين المؤلف والملحن نصر محروس، وسبب ابتعاده عن الغناء خلال الفترة الماضية.

وقال دياب خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب مقدم برنامج «الحكاية»: «سبب ابتعادي عن الغناء هو نصر محروس، عقدي انتهي مع نصر محروس وقولت له نشتغل بشروط آدمية لأني كنت ماضي معاه عقد غير آدمي يعتبر عقود عبودية».



وأوضح: «تقريباً مفيش حد اشتغل مع نصر محروس إلا وعمل مشاكل»، مضيفاً: «هو اللي معطلني عن الغنا ومتعته في عطلتي».

وكان آخر أعمال محمد دياب في الدراما مسلسل «نسل الأغراب» والذي شارك في بطولته أحمد السقا وأمير كرارة وتأليف وإخراج محمد سامى.

#بلا_حدود