الاثنين - 20 يناير 2020
الاثنين - 20 يناير 2020
Emirati Foreign Minister Anwar Gargash speaks during a press conference in Dubai on June 18, 2018.
The United Arab Emirates, part of a Saudi-led Arab military alliance in Yemen, warned Huthi rebels to withdraw from the key port city of Hodeida as coalition-backed government forces advance.
The "Hodeida port operation will continue unless rebels withdraw unconditionally,"  Gargash told a press conference in Dubai.
 / AFP PHOTO / KARIM SAHIB
Emirati Foreign Minister Anwar Gargash speaks during a press conference in Dubai on June 18, 2018. The United Arab Emirates, part of a Saudi-led Arab military alliance in Yemen, warned Huthi rebels to withdraw from the key port city of Hodeida as coalition-backed government forces advance. The "Hodeida port operation will continue unless rebels withdraw unconditionally," Gargash told a press conference in Dubai. / AFP PHOTO / KARIM SAHIB

قرقاش: التحالف الإماراتي السعودي ضرورة استراتيجية .. واليمن مثال واضح

أكد وزير الدولة للشؤون الخارجية الدكتور أنور بن محمد قرقاش، قوة العلاقات بين دولة الإمارات والمملكة العربية السعودية، في ظل الظروف التي تمر بها المنطقة، لافتاً إلى أن «اليمن مثال واضح» على قوة التحالف بين البلدين الشقيقين.

وقال قرقاش في تغريدات على «تويتر» إن «التحالف السعودي الإماراتي ضرورة استراتيجية في ظل التحديات المحيطة واليمن مثال واضح، فمشاركة الإمارات في عاصفة الحزم وضمن التحالف العربي جاءت استجابة لدعوة خادم الحرمين الشريفين الملك سلمان بن عبدالعزيز آل سعود»، مضيفاً أن «استمرارنا في اليمن ضمن التحالف الذي تقوده السعودية الشقيقة مرتبط بهذه الدعوة».

وأوضح أن «من واقع علاقتنا الاستراتيجية مع السعودية الشقيقة فهي التي تقرر استمرار دورنا في مساندة الاستقرار في اليمن ضمن التحالف العربي من عدمه»، مشدداً على أن «ارتباطنا بالرياض وجودي وأكثر شمولاً، خصوصاً في الظروف الصعبة المحيطة وعلى ضوء قناعتنا الراسخة بدور الرياض المحوري والقيادي».
#بلا_حدود